Partner serwisu
Przestrzeń

Dwie firmy podzielą się zamówieniem na 30 elektrobusów dla MZA Warszawa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-02-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
fot. MZA Warszawa
Miejskie Zakłady Autobusowe rozstrzygnęły przetarg na dostawy 30 autobusów elektrycznych. Zamówienie jest podzielone na dwie części w zależności od sposobu ładowania i pojemność baterii. Trafią one do dwóch różnych podmiotów. Na ulicach Warszawy pojawią się nowa marka pojazdów.

Pierwsza część dotyczy 12 autobusów (High Power), a druga – 18 pojazdów (High Energy). W obu przypadkach chodzi o elektrobusy klasy maxi o długości 11,8-12,2 m. Przewidziano jeden silnik centralny albo silniki w osi napędowej.

Maksymalna moc musi wynosić min. 160 kW. Przewidziano baterie litowo-jonowe z możliwością ładowania pantografowego w I części oraz wyłącznie plug-in w II części. Ich pojemność określono na min. 160 kWh w I części i min. 420 kWh w II części. Wymagane minimalne zasięgi to odpowiednio 120 km i 300 km. Wymagana moc ładowania plug-in wynosi min. 120 kW, a pantografowego – min. 200 kW. Więcej o zamówieniu piszemy tutaj.

Oferty poznaliśmy przed miesiącem, 12 stycznia. W I części wystartowały trzy firmy. Solaris proponuje dostawy za 38,081 mln zł brutto, Daimler Buses – 39,837 mln zł, a Irizar – 44,139 mln zł. Najwięcej punktów zdobył Solaris i to do tego producenta wędruje zamówienie. Solaris okazał się bezkonkurencyjny nie tylko pod względem ceny, ale i deklarowanego zużycia energii czy liczby miejsc pasażerskich. Producent zdobył 90,46 punktów na 100 możliwych. Następny w kolejności Irizar zdobył 83,68 punktów, zdobywając zdecydowaną przewagę w kryterium gwarancji zasięgu. Daimler zdobył z kolei 72,40 punkty.

W II części również wystartowały trzy firmy. Busnex, oferujący pojazdy marki Yutong E12, jest gotowy dostarczyć je za 58,273 mln zł, Solaris – 60,394 mln zł, a Irizar – 64,432 mln zł. W tej części wygrał Busnex, który zdobył 98,22 punkty na 100 możliwych – przede wszystkim dzięki gwarancji zasięgu. Solaris otrzymał 87,54 punkty, a Irizar – 79,60 punkty.

Teraz wybór musi się uprawomocnić. W obu przypadkach na dostawy przeznaczono 12 miesięcy.

W tej chwili w barwach stołecznego przewoźnika kursują 162 elektrobusy, w tym dwa testowe marek MAN i Yutong. Wraz z realizacją przetargu na 30 pojazdów oraz zakupami Zarządu Transportu Miejskiego obejmującymi 12 „elektryków” przegubowych, zeroemisyjna flota MZA przekroczy 200 pojazdów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wrocław. Nowa zajezdnia tramwajowa i nowe trasy

Komunikacja

Szczecin w końcu otwiera nowy przystanek na pl. Zwycięstwa

Komunikacja

Zobacz również:

Wodorowy Autosan na testach w Warszawie

Przestrzeń

Wodorowy Autosan na testach w Warszawie

Witold Urbanowicz 19 stycznia 2024

MZA Warszawa z ofertami na zakup 30 elektrobusów

Komunikacja

MZA Warszawa z ofertami na zakup 30 elektrobusów

Witold Urbanowicz 12 stycznia 2024

MZA szykują przetarg na 80 elektrobusów i myślą o wodorze

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Wrocław. Nowa zajezdnia tramwajowa i nowe trasy

Komunikacja

Szczecin w końcu otwiera nowy przystanek na pl. Zwycięstwa

Komunikacja

Zobacz również:

Wodorowy Autosan na testach w Warszawie

Przestrzeń

Wodorowy Autosan na testach w Warszawie

Witold Urbanowicz 19 stycznia 2024

MZA Warszawa z ofertami na zakup 30 elektrobusów

Komunikacja

MZA Warszawa z ofertami na zakup 30 elektrobusów

Witold Urbanowicz 12 stycznia 2024

MZA szykują przetarg na 80 elektrobusów i myślą o wodorze

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5